نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آسیب بینایی تحلیل تصویرسازی ذهنی پسران بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی از ویژگی‌های شخصیتی صوت معلم [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 77-68]
  • آسیب شنوایی اثربخشی روایت‌درمانی گروهی بر بهزیستی روان‌شناختی و تنظیم شناختی هیجان مادران کودکان با آسیب شنوایی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 1-11]
  • آموزش ارتباط والد و کودک مقایسه تأثیر آموزش ارتباط مؤثر والد و کودک با توانمندسازی شناختی بر بهبود عملکرد کودکان مبتلا به کم‌توجهی بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 37-26]
  • آموزش اشعار ریتمیک اثربخشی آموزش اشعار ریتمیک بر رشد فعالیت‌های اجتماعی و مهارت‌های زبانی و نوشتاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اُتیسم [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 31-42]
  • آموزش قالی‌بافی اثربخشی بسته آموزش قالی‌بافی با رویکرد مشارکتی بر عز‌‌ت‌نفس نوجوانان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 120-111]
  • آموزش کارکردهای اجرایی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر خودکنترلی کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 123-134]
  • آموزش مغز مقایسۀ اثربخشی برنامه‌های توان‌بخشی شناختی آموزش مغز و کاگنی پلاس بر مهارت‌های شناختی دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 32-45]
  • آوازخوانی ریتمیک اثربخشی برنامۀ آموزش آوازخوانی ریتمیک بر تنظیم هیجان نوجوانان با اختلال طیف اوتیسم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 12-21]

ا

  • ابزارهای هوشمند اثربخشی استفاده از ابزارهای هوشمند بر بهبود اختلالات خواندن و درک مطلب کودکان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 83-94]
  • اجتناب شناختی اثربخشی طرحواره‌درمانی بر اجتناب شناختی دانش‌آموزان دختر دارای طرحواره‌های ناسازگار اولیه [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 56-65]
  • اختلالات اثربخشی استفاده از ابزارهای هوشمند بر بهبود اختلالات خواندن و درک مطلب کودکان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 83-94]
  • اختلالات برونی‌سازی شده مقایسه همدلی شناختی و عاطفی در کودکان با اختلال رفتاری برونی‌سازی شده و عادی با در نظر گرفتن نقش جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 95-104]
  • اختلالات ویژه‌ی یادگیری اثربخشی درمان‌ تحولی دیداری با رویکرد پردازش اطلاعات شناختی در درمان نارساخوانی شناختی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 47-58]
  • اختلال اضطراب فراگیر تأثیر هنردرمانی خانواده‌محور بر حساسیت اضطرابی، نگرش‌های ناکارآمد و سازگاری دانش‌آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 48-38]
  • اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه بررسی تأثیر مداخله آموزشی-شناختی مبتنی بر رایانه بر حافظه فعال، توجه، مهار پاسخ و مؤلفه اجرایی مرکزی کودکان با اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 54-63]
  • اختلال طیف اُتیسم اثربخشی آموزش اشعار ریتمیک بر رشد فعالیت‌های اجتماعی و مهارت‌های زبانی و نوشتاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اُتیسم [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 31-42]
  • اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی اثربخشی توانبخشی روانی دوساهو بر بهبود مشکلات خواب کودکان دارای اختلال کم-توجهی بیش فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 14-25]
  • اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی مقایسه خودپنداره تحصیلی، اضطراب امتحان و خودنظم‌دهی تحصیلی در کودکان با اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی و عادی شهر تبریز [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 86-78]
  • اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر خودکنترلی کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 123-134]
  • اختلال نافرمانی مقابله‌ای اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر بهبود مهارت اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی دارای اختلال نافرمانی مقابله‌ای [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 59-70]
  • اختلال‌های یادگیری چالش‌های دانش‌آموزان دارای اختلال‌ یادگیری در حل مسائل کلامی بر پایه کارکرد حافظه فعال [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 11-21]
  • اختلال یادگیری خاص مقایسۀ اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر و یکپارچگی حسی و تلفیق این دو روش بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 107-121]
  • اختلال یادگیری در ریاضی تأثیر توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر کارکردهای اجرایی و حل مسأله در دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 98-87]
  • اختلال ‌یادگیری ‌ریاضی مقایسه اثربخشی مداخله حافظه فعال و یکپارچگی حسی ‌- ‌حرکتی بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 43-53]
  • اختلال یادگیری ویژه تأثیر برنامۀ راهنمای جملۀ فلپس بر عملکرد بیان نوشتاری دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 71-82]
  • اضطراب اثربخشی درمان شناختی - رفتاری گربه مقابله‌گر بر میزان جرأت‌ورزی در کودکان با اختلال اضطراب [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 75-85]
  • اضطراب آشکار اثربخشی شن‌بازی‌درمانی بر بیش‌فعالی، کم‌توجهی و اضطراب آشکار کودکان با اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 66-75]
  • اضطراب امتحان مقایسه خودپنداره تحصیلی، اضطراب امتحان و خودنظم‌دهی تحصیلی در کودکان با اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی و عادی شهر تبریز [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 86-78]
  • اعتماد به حل مسئله بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر کارکردهای اجرایی در بهبود مؤلفه‌های مهارت حل مسئلۀ دانش‌آموزان حساب نارساخوان پایۀ سوم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 22-31]
  • اعتیاد به اینترنت اثربخشی مشاورۀ کوتاه‌مدت راه‌حل‌محور بر اعتیاد به اینترنت نوجوانان پسر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 76-83]
  • انعطاف‌پذیری شناختی پیش بینی سلامت روان و تاب آوری مادران دارای فرزند کم توان ذهنی بر اساس انعطاف پذیری شناختی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 12-20]
  • انعطاف‌پذیری شناختی مقایسۀ اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر و یکپارچگی حسی و تلفیق این دو روش بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 107-121]
  • انگیزش تحصیلی اثربخشی روش‌شناختی رفتاری مارتین بر هیجان‌های تحصیلی و انگیزش تحصیلی در دانش‌آموزان تیزهوش متوسطۀ دوم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 55-46]
  • انگیزه مشارکت ورزشی مقایسه اثربخشی رویکرد تدریس بازی تاکتیکی و روش سنتی بر انگیزه مشارکت ورزشی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 21-30]
  • ایشینر اثربخشی درمان‌ تحولی دیداری با رویکرد پردازش اطلاعات شناختی در درمان نارساخوانی شناختی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 47-58]

ب

  • بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر مقایسۀ اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر و یکپارچگی حسی و تلفیق این دو روش بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 107-121]
  • بازی‌های جدی مقایسۀ اثربخشی برنامه‌های توان‌بخشی شناختی آموزش مغز و کاگنی پلاس بر مهارت‌های شناختی دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 32-45]
  • بخشایشگری نقش کیفیت زندگی، سازش‌یافتگی و بخشایشگری در پیش‌بینی رضایت زناشویی مادران کودکان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 96-107]
  • برنامۀ جامع حل مسئلۀ خلاق آموزش برنامۀ جامع حل خلاق مسئله و اثربخشی آن بر کاهش مشکلات رفتاری دانش‌آموزان تیزهوش [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 84-95]
  • بسته توانمندسازی روان‌شناختی اثربخشی بسته توانمندسازی روان‌شناختی بر نشخوار فکری والدین دارای فرزند مبتلا به سرطان [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 84-94]
  • بلوغ تحلیل تصویرسازی ذهنی پسران بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی از ویژگی‌های شخصیتی صوت معلم [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 77-68]
  • بهزیستی روان‌شناختی اثربخشی روایت‌درمانی گروهی بر بهزیستی روان‌شناختی و تنظیم شناختی هیجان مادران کودکان با آسیب شنوایی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 1-11]
  • بهزیستی روان‌شناختی بررسی اثربخشی برنامۀ آموزشی جهت‌یابی و حرکت بر بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان نابینا [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 23-34]
  • بیان نوشتاری تأثیر برنامۀ راهنمای جملۀ فلپس بر عملکرد بیان نوشتاری دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 71-82]
  • بیش‌فعالی اثربخشی شن‌بازی‌درمانی بر بیش‌فعالی، کم‌توجهی و اضطراب آشکار کودکان با اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 66-75]

پ

  • پردازش اطلاعات شناختی اثربخشی درمان‌ تحولی دیداری با رویکرد پردازش اطلاعات شناختی در درمان نارساخوانی شناختی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 47-58]

ت

  • تاب‌آوری پیش بینی سلامت روان و تاب آوری مادران دارای فرزند کم توان ذهنی بر اساس انعطاف پذیری شناختی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 12-20]
  • تاب‌آوری اثربخشی آموزش گروهی مثبت‌نگری بر کیفیت زندگی و تاب‌آوری معلمان زن دانش‌آموزان استثنایی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 1-13]
  • تربیت کودک اندیشمند اثربخشی برنامۀ تربیت کودک اندیشمند بر ارتباط مادران با کودک آهسته‌گام [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 35-45]
  • تصویرسازی ذهنی تحلیل تصویرسازی ذهنی پسران بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی از ویژگی‌های شخصیتی صوت معلم [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 77-68]
  • تعامل والد-کودک طراحی برنامه توانمندسازی شناختی- رفتاری مادران دارای کودک طیف اتیسم و اثربخشی آن بر بهبود تعامل با کودک [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 110-99]
  • تنظیم شناختی هیجان اثربخشی روایت‌درمانی گروهی بر بهزیستی روان‌شناختی و تنظیم شناختی هیجان مادران کودکان با آسیب شنوایی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 1-11]
  • تنظیم هیجان اثربخشی برنامۀ آموزش آوازخوانی ریتمیک بر تنظیم هیجان نوجوانان با اختلال طیف اوتیسم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 12-21]
  • تنظیم هیجان مقایسه اثربخشی نقاشی‌درمانی، گل‌درمانی و روش تلفیقی خانواده‌محور، کودک‌محور بر تنظیم هیجان کودکان با اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 67-49]
  • تنظیم هیجان اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر بهبود مهارت اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی دارای اختلال نافرمانی مقابله‌ای [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 59-70]
  • توانبخشی روانی دوساهو اثربخشی توانبخشی روانی دوساهو بر بهبود مشکلات خواب کودکان دارای اختلال کم-توجهی بیش فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 14-25]
  • توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای تأثیر توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر کارکردهای اجرایی و حل مسأله در دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 98-87]
  • توانمندسازی شناختی مقایسه تأثیر آموزش ارتباط مؤثر والد و کودک با توانمندسازی شناختی بر بهبود عملکرد کودکان مبتلا به کم‌توجهی بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 37-26]
  • توانمندسازی شناختی- رفتاری طراحی برنامه توانمندسازی شناختی- رفتاری مادران دارای کودک طیف اتیسم و اثربخشی آن بر بهبود تعامل با کودک [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 110-99]
  • تیزهوش اثربخشی روش‌شناختی رفتاری مارتین بر هیجان‌های تحصیلی و انگیزش تحصیلی در دانش‌آموزان تیزهوش متوسطۀ دوم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 55-46]
  • تیک‌های حرکتی کاربست روان‌درمانی هنری-نمایشی به‌عنوان روشی نوین برای درمان تیک‌های حرکتی حاد: گزارش موردی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 74-83]

ج

  • جرأت‌ورزی اثربخشی درمان شناختی - رفتاری گربه مقابله‌گر بر میزان جرأت‌ورزی در کودکان با اختلال اضطراب [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 75-85]
  • جنسیت مقایسه همدلی شناختی و عاطفی در کودکان با اختلال رفتاری برونی‌سازی شده و عادی با در نظر گرفتن نقش جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 95-104]
  • جهت‌یابی و حرکت بررسی اثربخشی برنامۀ آموزشی جهت‌یابی و حرکت بر بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان نابینا [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 23-34]

ح

  • حافظه ‌فعال مقایسه اثربخشی مداخله حافظه فعال و یکپارچگی حسی ‌- ‌حرکتی بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 43-53]
  • حافظه فعال بررسی تأثیر مداخله آموزشی-شناختی مبتنی بر رایانه بر حافظه فعال، توجه، مهار پاسخ و مؤلفه اجرایی مرکزی کودکان با اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 54-63]
  • حافظۀ فعال چالش‌های دانش‌آموزان دارای اختلال‌ یادگیری در حل مسائل کلامی بر پایه کارکرد حافظه فعال [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 11-21]
  • حساسیت اضطرابی تأثیر هنردرمانی خانواده‌محور بر حساسیت اضطرابی، نگرش‌های ناکارآمد و سازگاری دانش‌آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 48-38]
  • حل مسأله تأثیر توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر کارکردهای اجرایی و حل مسأله در دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 98-87]

خ

  • خانواده‌محور- کودک‌محور مقایسه اثربخشی نقاشی‌درمانی، گل‌درمانی و روش تلفیقی خانواده‌محور، کودک‌محور بر تنظیم هیجان کودکان با اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 67-49]
  • خودپنداره تحصیلی مقایسه خودپنداره تحصیلی، اضطراب امتحان و خودنظم‌دهی تحصیلی در کودکان با اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی و عادی شهر تبریز [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 86-78]
  • خودکنترلی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر خودکنترلی کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 123-134]
  • خودنظمدهی تحصیلی مقایسه خودپنداره تحصیلی، اضطراب امتحان و خودنظم‌دهی تحصیلی در کودکان با اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی و عادی شهر تبریز [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 86-78]

د

  • دانش‌آموزان استثنایی اثربخشی آموزش گروهی مثبت‌نگری بر کیفیت زندگی و تاب‌آوری معلمان زن دانش‌آموزان استثنایی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 1-13]
  • دانش‌آموزان تیزهوش آموزش برنامۀ جامع حل خلاق مسئله و اثربخشی آن بر کاهش مشکلات رفتاری دانش‌آموزان تیزهوش [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 84-95]
  • دانش‌آموزان حساب نارسا بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر کارکردهای اجرایی در بهبود مؤلفه‌های مهارت حل مسئلۀ دانش‌آموزان حساب نارساخوان پایۀ سوم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 22-31]
  • دانش‌آموزان دختر اثربخشی طرحواره‌درمانی بر اجتناب شناختی دانش‌آموزان دختر دارای طرحواره‌های ناسازگار اولیه [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 56-65]
  • دانش‌آموزان نابینا بررسی اثربخشی برنامۀ آموزشی جهت‌یابی و حرکت بر بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان نابینا [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 23-34]
  • درک مطلب خواندن اثربخشی استفاده از ابزارهای هوشمند بر بهبود اختلالات خواندن و درک مطلب کودکان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 83-94]
  • درمان شناختی - رفتاری گربه مقابله‌گر اثربخشی درمان شناختی - رفتاری گربه مقابله‌گر بر میزان جرأت‌ورزی در کودکان با اختلال اضطراب [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 75-85]

ذ

  • ذهن‌آگاهی بررسی رابطه خوداثرمندی اجتماعی و خودارزشمندی با اختلال تنظیم هیجانی در نوجوانان: نقش تعدیل گر جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 1-12]

ر

  • رابطۀ مادر-فرزند اثربخشی برنامۀ تربیت کودک اندیشمند بر ارتباط مادران با کودک آهسته‌گام [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 35-45]
  • راهنمای جملۀ فلپس تأثیر برنامۀ راهنمای جملۀ فلپس بر عملکرد بیان نوشتاری دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 71-82]
  • رشد اجتماعی اثربخشی آموزش اشعار ریتمیک بر رشد فعالیت‌های اجتماعی و مهارت‌های زبانی و نوشتاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اُتیسم [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 31-42]
  • رضایت زناشویی نقش کیفیت زندگی، سازش‌یافتگی و بخشایشگری در پیش‌بینی رضایت زناشویی مادران کودکان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 96-107]
  • روان‌درمانی هنری-نمایشی کاربست روان‌درمانی هنری-نمایشی به‌عنوان روشی نوین برای درمان تیک‌های حرکتی حاد: گزارش موردی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 74-83]
  • روان‌نمایشگری کاربست روان‌درمانی هنری-نمایشی به‌عنوان روشی نوین برای درمان تیک‌های حرکتی حاد: گزارش موردی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 74-83]
  • روایت‌درمانی گروهی اثربخشی روایت‌درمانی گروهی بر بهزیستی روان‌شناختی و تنظیم شناختی هیجان مادران کودکان با آسیب شنوایی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 1-11]
  • روش تلفیقی مقایسه اثربخشی نقاشی‌درمانی، گل‌درمانی و روش تلفیقی خانواده‌محور، کودک‌محور بر تنظیم هیجان کودکان با اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 67-49]
  • روش شناختی-رفتاری مارتین اثربخشی روش‌شناختی رفتاری مارتین بر هیجان‌های تحصیلی و انگیزش تحصیلی در دانش‌آموزان تیزهوش متوسطۀ دوم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 55-46]
  • رویکرد بازی تاکتیکی مقایسه اثربخشی رویکرد تدریس بازی تاکتیکی و روش سنتی بر انگیزه مشارکت ورزشی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 21-30]
  • رویکرد سنتی آموزش مقایسه اثربخشی رویکرد تدریس بازی تاکتیکی و روش سنتی بر انگیزه مشارکت ورزشی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 21-30]

ز

  • زمان واکنش مقایسۀ زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش‌فعالی و ضرب‌آهنگ شناختی کند [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 95-105]

س

  • سازش‌یافتگی نقش کیفیت زندگی، سازش‌یافتگی و بخشایشگری در پیش‌بینی رضایت زناشویی مادران کودکان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 96-107]
  • سازگاری تأثیر هنردرمانی خانواده‌محور بر حساسیت اضطرابی، نگرش‌های ناکارآمد و سازگاری دانش‌آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 48-38]
  • سبک گرایش اجتناب بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر کارکردهای اجرایی در بهبود مؤلفه‌های مهارت حل مسئلۀ دانش‌آموزان حساب نارساخوان پایۀ سوم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 22-31]
  • سبک یادگیری دیداری اثربخشی درمان‌ تحولی دیداری با رویکرد پردازش اطلاعات شناختی در درمان نارساخوانی شناختی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 47-58]
  • سرطان اثربخشی بسته توانمندسازی روان‌شناختی بر نشخوار فکری والدین دارای فرزند مبتلا به سرطان [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 84-94]
  • سلامت روان پیش بینی سلامت روان و تاب آوری مادران دارای فرزند کم توان ذهنی بر اساس انعطاف پذیری شناختی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 12-20]

ش

  • شن‌بازی اثربخشی شن‌بازی‌درمانی بر بیش‌فعالی، کم‌توجهی و اضطراب آشکار کودکان با اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 66-75]

ض

  • ضرب‌آهنگ شناختی کند مقایسۀ زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش‌فعالی و ضرب‌آهنگ شناختی کند [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 95-105]

ط

  • طرحواره‌درمانی اثربخشی طرحواره‌درمانی بر اجتناب شناختی دانش‌آموزان دختر دارای طرحواره‌های ناسازگار اولیه [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 56-65]
  • طرحواره‌های ناسازگار اولیه اثربخشی طرحواره‌درمانی بر اجتناب شناختی دانش‌آموزان دختر دارای طرحواره‌های ناسازگار اولیه [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 56-65]
  • طیف اتیسم طراحی برنامه توانمندسازی شناختی- رفتاری مادران دارای کودک طیف اتیسم و اثربخشی آن بر بهبود تعامل با کودک [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 110-99]

ع

  • عزت‌نفس اثربخشی بسته آموزش قالی‌بافی با رویکرد مشارکتی بر عز‌‌ت‌نفس نوجوانان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 120-111]
  • عملکرد انعکاسی بررسی رابطه خوداثرمندی اجتماعی و خودارزشمندی با اختلال تنظیم هیجانی در نوجوانان: نقش تعدیل گر جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 1-12]
  • عملکرد ‌ریاضی مقایسه اثربخشی مداخله حافظه فعال و یکپارچگی حسی ‌- ‌حرکتی بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 43-53]

ک

  • کارکردهای اجرایی تأثیر توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر کارکردهای اجرایی و حل مسأله در دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 98-87]
  • کارکردهای اجرایی (شناختی و فراشناختی) بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر کارکردهای اجرایی در بهبود مؤلفه‌های مهارت حل مسئلۀ دانش‌آموزان حساب نارساخوان پایۀ سوم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 22-31]
  • کاگنی پلاس مقایسۀ اثربخشی برنامه‌های توان‌بخشی شناختی آموزش مغز و کاگنی پلاس بر مهارت‌های شناختی دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 32-45]
  • کم‌توجهی اثربخشی شن‌بازی‌درمانی بر بیش‌فعالی، کم‌توجهی و اضطراب آشکار کودکان با اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 66-75]
  • کم‌توجهی بیش‌فعالی مقایسه تأثیر آموزش ارتباط مؤثر والد و کودک با توانمندسازی شناختی بر بهبود عملکرد کودکان مبتلا به کم‌توجهی بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 37-26]
  • کنترل شخصی بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر کارکردهای اجرایی در بهبود مؤلفه‌های مهارت حل مسئلۀ دانش‌آموزان حساب نارساخوان پایۀ سوم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 22-31]
  • کودک آهسته‌گام اثربخشی برنامۀ تربیت کودک اندیشمند بر ارتباط مادران با کودک آهسته‌گام [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 35-45]
  • کودک آهسته گام پیش بینی سلامت روان و تاب آوری مادران دارای فرزند کم توان ذهنی بر اساس انعطاف پذیری شناختی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 12-20]
  • کودکان اثربخشی توانبخشی روانی دوساهو بر بهبود مشکلات خواب کودکان دارای اختلال کم-توجهی بیش فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 14-25]
  • کودکان آهسته‌ نقش کیفیت زندگی، سازش‌یافتگی و بخشایشگری در پیش‌بینی رضایت زناشویی مادران کودکان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 96-107]
  • کودکان آهسته‌‌گام اثربخشی استفاده از ابزارهای هوشمند بر بهبود اختلالات خواندن و درک مطلب کودکان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 83-94]
  • کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی مقایسه اثربخشی رویکرد تدریس بازی تاکتیکی و روش سنتی بر انگیزه مشارکت ورزشی کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 21-30]
  • کیفیت زندگی اثربخشی آموزش گروهی مثبت‌نگری بر کیفیت زندگی و تاب‌آوری معلمان زن دانش‌آموزان استثنایی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 1-13]

گ

  • گام کیفیت زندگی نقش کیفیت زندگی، سازش‌یافتگی و بخشایشگری در پیش‌بینی رضایت زناشویی مادران کودکان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 96-107]
  • گل‌درمانی مقایسه اثربخشی نقاشی‌درمانی، گل‌درمانی و روش تلفیقی خانواده‌محور، کودک‌محور بر تنظیم هیجان کودکان با اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 67-49]

م

  • مثبت‌نگری اثربخشی آموزش گروهی مثبت‌نگری بر کیفیت زندگی و تاب‌آوری معلمان زن دانش‌آموزان استثنایی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 1-13]
  • مداخله آموزشی شناختی مبتنی بر رایانه بررسی تأثیر مداخله آموزشی-شناختی مبتنی بر رایانه بر حافظه فعال، توجه، مهار پاسخ و مؤلفه اجرایی مرکزی کودکان با اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 54-63]
  • مسائل کلامی چالش‌های دانش‌آموزان دارای اختلال‌ یادگیری در حل مسائل کلامی بر پایه کارکرد حافظه فعال [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 11-21]
  • مشاورۀ کوتاه‌مدت راه‌حل‌محور اثربخشی مشاورۀ کوتاه‌مدت راه‌حل‌محور بر اعتیاد به اینترنت نوجوانان پسر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 76-83]
  • مشاورۀ گروهی اثربخشی مشاورۀ کوتاه‌مدت راه‌حل‌محور بر اعتیاد به اینترنت نوجوانان پسر [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 76-83]
  • مشکلات خواب اثربخشی توانبخشی روانی دوساهو بر بهبود مشکلات خواب کودکان دارای اختلال کم-توجهی بیش فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 14-25]
  • مشکلات رفتاری آموزش برنامۀ جامع حل خلاق مسئله و اثربخشی آن بر کاهش مشکلات رفتاری دانش‌آموزان تیزهوش [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 84-95]
  • معلمان زن اثربخشی آموزش گروهی مثبت‌نگری بر کیفیت زندگی و تاب‌آوری معلمان زن دانش‌آموزان استثنایی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 1-13]
  • مهار پاسخ بررسی تأثیر مداخله آموزشی-شناختی مبتنی بر رایانه بر حافظه فعال، توجه، مهار پاسخ و مؤلفه اجرایی مرکزی کودکان با اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 54-63]
  • مهارت‌ زبانی اثربخشی آموزش اشعار ریتمیک بر رشد فعالیت‌های اجتماعی و مهارت‌های زبانی و نوشتاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اُتیسم [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 31-42]
  • مهارت‌ نوشتاری اثربخشی آموزش اشعار ریتمیک بر رشد فعالیت‌های اجتماعی و مهارت‌های زبانی و نوشتاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اُتیسم [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 31-42]
  • مهارت‌های اجتماعی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر بهبود مهارت اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی دارای اختلال نافرمانی مقابله‌ای [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 59-70]

ن

  • نارساخوان اثربخشی درمان‌ تحولی دیداری با رویکرد پردازش اطلاعات شناختی در درمان نارساخوانی شناختی [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 47-58]
  • نارسایی توجه/ بیش‌فعالی مقایسۀ اثربخشی برنامه‌های توان‌بخشی شناختی آموزش مغز و کاگنی پلاس بر مهارت‌های شناختی دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 32-45]
  • نشخوار فکری اثربخشی بسته توانمندسازی روان‌شناختی بر نشخوار فکری والدین دارای فرزند مبتلا به سرطان [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 84-94]
  • نقاشی‌درمانی مقایسه اثربخشی نقاشی‌درمانی، گل‌درمانی و روش تلفیقی خانواده‌محور، کودک‌محور بر تنظیم هیجان کودکان با اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 67-49]
  • نقص توجه/بیش‌فعالی مقایسۀ زمان واکنش دیداری و شنیداری ساده و انتخابی در کودکان مبتلا به نقص توجه/بیش‌فعالی و ضرب‌آهنگ شناختی کند [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 95-105]
  • نگرش های ناکارآمد تأثیر هنردرمانی خانواده‌محور بر حساسیت اضطرابی، نگرش‌های ناکارآمد و سازگاری دانش‌آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 48-38]
  • نوجوانان بررسی رابطه خوداثرمندی اجتماعی و خودارزشمندی با اختلال تنظیم هیجانی در نوجوانان: نقش تعدیل گر جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 1-12]
  • نوجوانان آهسته‌گام اثربخشی بسته آموزش قالی‌بافی با رویکرد مشارکتی بر عز‌‌ت‌نفس نوجوانان آهسته‌گام [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 120-111]
  • نوجوانان با اختلال طیف اوتیسم اثربخشی برنامۀ آموزش آوازخوانی ریتمیک بر تنظیم هیجان نوجوانان با اختلال طیف اوتیسم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 12-21]

ه

  • همدلی بررسی رابطه خوداثرمندی اجتماعی و خودارزشمندی با اختلال تنظیم هیجانی در نوجوانان: نقش تعدیل گر جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 1-12]
  • همدلی شناختی مقایسه همدلی شناختی و عاطفی در کودکان با اختلال رفتاری برونی‌سازی شده و عادی با در نظر گرفتن نقش جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 95-104]
  • همدلی عاطفی مقایسه همدلی شناختی و عاطفی در کودکان با اختلال رفتاری برونی‌سازی شده و عادی با در نظر گرفتن نقش جنسیت [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 95-104]
  • هنردرمانی کاربست روان‌درمانی هنری-نمایشی به‌عنوان روشی نوین برای درمان تیک‌های حرکتی حاد: گزارش موردی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 74-83]
  • هنردرمانی خانواده محور تأثیر هنردرمانی خانواده‌محور بر حساسیت اضطرابی، نگرش‌های ناکارآمد و سازگاری دانش‌آموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 12، شماره 4، 1400، صفحه 48-38]
  • هیجان‌های تحصیلی اثربخشی روش‌شناختی رفتاری مارتین بر هیجان‌های تحصیلی و انگیزش تحصیلی در دانش‌آموزان تیزهوش متوسطۀ دوم [دوره 12، شماره 2، 1400، صفحه 55-46]

ی

  • یکپارچگی حسی مقایسۀ اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر و یکپارچگی حسی و تلفیق این دو روش بر بهبود انعطاف‌پذیری شناختی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص [دوره 12، شماره 3، 1400، صفحه 107-121]
  • یکپارچگی ‌حسی-‌ حرکتی مقایسه اثربخشی مداخله حافظه فعال و یکپارچگی حسی ‌- ‌حرکتی بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 12، شماره 1، 1400، صفحه 43-53]